К`ябдже Намкха Дріме Рабджам Рінпоче
К’ябдже* Намкха Дріме Рабджам Рінпоче є четвертим і теперішнім утримувачем трону сім’ї Ріпа і верховним головою Лінії Ріпа у Школі тибетського буддизму Ньїнґма.
К’ябдже (цей титул з тибетської означає: Неперевершений Учитель, Владика Прихистку) – блискучий Учитель, практик, відкривач захованих скарбів-учень (Терма), чіткий послідовник традиційної лінії формальної практики і реалізації. Його учні у всьому світі високо цінують його високу реалізацію і мудрість, силу його практик зцілення, точність ворожіння і силу ритуалів для усунення перешкод.
К’ябдже Намкха Дріме Рабджам Рінпоче народився у 1939 році. Його батько Ріпа Джиґме Цеванґ Чокдуп (3-й Утримувач Лінії Ріпа). Його матір Маюма Палден Цомо, одна з великих дочок Друбванґа Шакья Шрі – величного йогіна, знаного в усьому буддійському світі завдяки високому рівню його реалізації. Син Друбванґа Шакья Шрі та його духовний спадкоємець Дунґсей Пекхок Дордже визнав його як переродження майстра і далекоглядного Святого Тертона Йонґей Мінґ’юра Дордже (1628/41-1708), дарував йому посвячення довгого життя і назвав його Намкха Дріме Рабджам. Рінпоче також був визнаний Ньякронґом Тертоном Джиґме Чоджунґом Лінґпа як еманація До-Кх’єнце Єше Дордже.
У віці дев’яти років він був зведений на трон в якості 4-го держателя Ріпа. У віці тринадцяти років у нього було пряме бачення Ґуру Рінпоче, який дарував йому посвяту введення в природу розуму, а також дарував йому таємне ім’я Дордже Зіджи Цел, уповноваживши його, таким чином, як намісника Ґуру. Після цього Намкха Дріме Рабджам Рінпоче здобув безліч Скарбів Розуму зі свого пробудженого стану.
У Намкха Дріме Рабджама Рінпоче багато разів були видіння Ґесара з Лінґа, просвітленого тибетського царя-воїна. Будучи переродженням його старшого брата, Ґ’ялса Шалкара, він ясно пам’ятає свої минулі життя.
В Історії таємного ключа сказано:
У цей неспокійний час занепаду,
Я, Лотосонарождений Ґуру, на благо майбутніх поколінь,
Проявлю різні практики садхан, призначені для цього часу.
Для звершення впокорення, примноження, підпорядкування і знищення
Особливо, гнівні ритуали, для відвернення армій від кордонів.
Згідно з традицією Ґесара, героїчного приборкувача сил, що завдають шкоди.
Відповідно до незмінних ваджарних слів Ґуру Рінпоче, коли склалися всі необхідні умови, в прихованій землі Пемако, в Оріссі, в Дарджилінзі і в Паро Такцанзі Рінпоче були отримані і відкриті скарби Розуму, що включають в себе всі Учення циклу Дорогоцінна Скарбниця Трьох Сімейств. Він отримав вчення Терма, що містять в собі всі аспекти Ґесара, який втілює Три Корені, а також вчення для досягнення чотирьох активностей. Крім цього такі Учення як Пурба, Єше Цоґ’ял, Дордже Дроло, сердечна практика Ґуру Рінпоче, Дзоґчен і так далі. Він отримав безліч глибоких скарбів Дхарми, призначених для нашого часу, щоб запобігти виродженню Вчення і живих істот. На даний момент кількість відкритих ним Учень налічує вісім томів Терма.
Будучи служителем багатьох великих Учителів, таких як його батько Джиґме Цеванґ Чоґдруб, шостий Такшам Тулку Карма Санґнґаґ Тензін Дордже, Баха Лама Таші і так далі, він практикував цикл учень Такшам цілком і зокрема величні вчення Лама Норбу (Ґуру Садхана), починаючи з йогічних вправ з каналами і вітрами, потім він практикував основні практики Трекчо і Тоґал, за допомогою яких він удосконалював Чотири Бачення.
Також від великих майстрів К’ябдже Дуджом Рінпоче і К’ябдже Ділґо Кенце Рінпоче К’ябдже отримав посвячення, настанови і передачі читанням Кама і Терма, особливо Дорогоцінну Скарбницю Терма. Крім того, він отримав Рінчен Тердзо у всій повноті від Від’ядхари Чоґ’яма Трунґпи Рінпоче.
Оскільки майбутні обставини Тибету були чітко викладені в пророцтві, в 1958 році Рінпоче разом зі своєю свитою помічників і учнів, у супроводі захисників Дхарми, без перешкод перейшли через приховану землю Пемако і врешті-решт осіли в Тибетському поселенні Пунцок Лінґ в Оріссі.
Щоб зберегти традицію Лінії Ріпа і Вчення про глибокі скарби великого Тертона Такшама Нуден Дордже, разом з старшим братом, Друбванґом Адзіном Рінпоче, він заснував храм в 1970-х роках для блага Сангхи, а також для відновлення багатої духовної спадщини Тибету у вигнанні. Новий храм був відкритий Його Святістю Далай Ламою і отримав ім’я Рігон Тубтен Міндролінґ. Сьогодні в монастирі проживає близько 300 ченців, також Тибетська громада в цьому районі налічує більше тисячі практикуючих.
Багато з великих досконалих майстрів тибетського буддизму склали величання і вітання Його Високопреосвященству і мали віру в його глибокі Терма. У свою чергу, він отримував посвячення і Усні Передачі Кама і Терма, від К’ябдже Дуджома Рінпоче, Чатрала Рінпоче, К’ябдже Ділґо Кхьєнце Рінпоче, Ньошула Кхена Рінпоче і інших, особливо «Скарбниця дорогоцінних прихованих вчень».
Серед Вчителів Намкха Дріме Рабджама Рінпоче Його Святість 14-й Далай-Лама, Його Святість 16-й Ґьялва Кармапа, К’ябдже Дуджом Рінпоче, К’ябдже Ділґо Кхьєнце Рінпоче, Додрубчен Рінпоче, Друкпа Туґсі Рінпоче, Нейдо Карма Чаґмеда Рінпоче, Друбванґ Пенор Рінпоче, Чатрал Санґьє Дордже Рінпоче, Трулшік Рінпоче, Калу Рінпоче, Дунґсей Трінлей Норбу Рінпоче, Ньякронґ Лама Ріґзін Ґьяцо Рінпоче і інші.
К’ябдже Намкха Дріме Рінпоче проводить ритуали подолання перешкод щодо таких бід, як хвороби, голод і війна, а також стихійних лих, таких як буря і посуха, в різних місцях, таких як монастир в Оріссі, в печері Маратика в Непалі і, також на Заході. На початку бойових дій в Україні Рінпоче невпинно молився за нашу країну і здійснював відповідні ритуали. Він може вправлятися з місцевими божествами, нагами і божествами-охоронцями, за допомогою звершення для них заспокійливих і очищуючих ритуалів, що відкидають все негативне, приносячи, таким чином, радість і мир всім, хто населяє ці місця.
Ньошул Кхен Рінпоче Джамьянґ Дордже в молитві до великого Тертона “Колісниця Відданості” писав:
За щасливим збігом обставин, отримуючи посвяти, що приносять дозрівання, і звільняючи настанови сутнісної, глибокої Дхарми Ґуру Падми, найглибші скарби розуму, відкриті в належний час Тертоном Намкха Дріме Рабджамом Рінпоче, цикл вчень Дорогоцінна Скарбниця Трьох Сімейств, молячись з великою вірою і відданістю, буде умиротворено все, що могло б зашкодити живим істотам в цей неспокійний час занепаду, і будуть поширені діяння глибокої Дхарми до меж простору.
Чатрал Рінпоче підніс йому таку Квітку возвеличення:
Його погляди подібні небу (Намкха).
За межами слів і висловів.
Його медитація незмінний – (Дріме) стан Ріґпа.
Його поведінка спонтанна і вільна від різноманітних (Рабджам) відволікаючих думок.
А Плід впевнено досягнутий в цьому житті.
Як дивовижно!
Крім того Кьябдже Дуджом Джіґдрал Єше Дордже писав у укладеній ним для Намкха Дріме Рабджама Рінпоче молитви довгого життя:
Нехай життя відкривача глибоких скарбів Дхарми циклу “Дорогоцінна Скарбниця Трьох Сімейств” буде довгим!
К’ябдже Дільґо К’єнце Рінпоче писав:
За допомогою просвітленої суті Херуки Пема Ґьялпо (Ґуру Рінпоче),
А також силі прагнення Додже Зіджи Цел,
Великий Лев (Ґесар) із Дорогоцінної Скарбниці Трьох Сімейств,
Принесе благо і щастя вченню і істотам часів занепаду.
Всі ці досконалі майстри і великі вчителі, переконавшись в глибині відкритих учень Терма, возвеличували К’ябдже Намкха Дріме Рінпоче правдивою промовою.
У багатьох країнах К’ябдже відкрив двері глибокої і великої Дхарми. Він заснував фонд Ripa Ladrang в U.S.A і вважаючи, що це принесе велику користь і щастя істотам, Рінпоче відповідно до свого чистого бачення заснував монастир Ріґон Таші Чолінґ і резиденцію Сангхи в Парпінґу в Непалі. Згідно з традицією більших монастирів з невеликими відділеннями, як це було раніше в Тибеті, з великою добротою Рінпоче побудував цей монастир як засіб для забезпечення безперервності посвят і дарування Вчень у цілому і, зокрема, славної традиції Ріпа.
Серед своїх чисельних умінь і здібностей Намкха Дріме Рабджам Рінпоче відомий своїми уславленими ворожіннями. Його безперервні зусилля по збереженню Будда-Дхарми проявляються також через Дхарма-проекти для громад тибетських біженців, а, крім того, будівництво монастирів Ріпа в Тибеті, Індії і в Непалі.
Рінпоче відомий як майстер ворожіння, яке називається «Ворожінням Стріли», яке сходить корінням до просвітленого воїна Короля Ґесара, за яким до нього звертається навіть Його Святість Далай-лама. Його передбачення може ясно і надійно передбачити ймовірність успіху або невдачі, позитивний або негативний ймовірний результат будь-якої ситуації, що виникає в житті.
* – Титул К’ябдже є відзнакою поваги, він застосовується до найвищих лам традиції, чия реалізація і повноваження надзвичайні. … Термін означає Владика (jé) Прихистку (kyab), що означає того, хто, через свою надзвичайну реалізацію, має здатність захистити нас від страждань сансари та її причин, тривожних емоцій. Іноді він перекладається українською мовою як «Його Святість» або «Його Високопреосвященство».