Коротка історія Лінії Ріпа

Лінія Ріпа з’явилася в Тибеті в XII-XIII ст.. Її засновником був практик Дхарми Сенґе Ванґчук з традиції Баром Каґ’ю, яка є однією з чотирьох основних шкіл традиції Каґ’ю Тибетського Буддизму. Лінія має свої витоки ще з часів основоположника Буддизму. На початку XVIII ст. Лінія Ріпа стала популярнішою з приходом в Тибет одного з великих майстрів та містиків Тантри відомого під ім’ям Дже Пема Дедже Ролпа (1803-1880). Дже Пема Дедже Ролпа був першим держателем трону і другим Ріпа Тулку. Він був відкривачем містичних скарбів-вчень свого батька, Тертона Ріґдзін Шиней Дордже та його дружини Санґ-Юм К’їдмотсо. 13-й Кармапа Дудул Дордже визнав його реінкарнацією високо реалізованого Тантричного йогіна традиції Каґ’ю Ріпа Паво. Ріпа Паво жив в Нанґчені, що знаходиться в місцевості Кхам, де став «дитям гір, що вдягається в хмари, який дружив з тваринами, був байдужим до слави, їжі та одягу».

Дже Пема Дедже Ролпа провів роки, подорожуючи на самоті від одного місця сили до іншого, слідуючи шляхом свого попередника. Завдяки духовній реалізації та духовним звершенням він досягнув широкого визнання. Він став відомий як «Ріпа Лама». «Рі» − «гора», «Па» − житель, або той, хто живе усамітнено в горах. Він подружився з дикою природою та, як зазначено в його біографії, «живився повітрям та вдягався в хмари». Нічим не обтяжений та безстрашний в своєму пробудженні, Ріпа Лама натхненно ділився своїм глибоким духовним досвідом на благо безлічі живих істот.

Його головним вчителем був майстер Ньїнґма Пема Ґ’єпе Дордже, 4-й держатель Лінії Таґшам. Керований видінням Падмасамбхави, Дже Пема Дедже Ролпа відправився в Кхам у Східному Тибеті, в долину, що зветься Ньїма Пук – «Долина Сонця». В тій горбистій місцевості він побачив драконів-символів сили, витонченості та магії, які підносилися в небо з неймовірним ривком. Керуючись цим сприятливим знаком, він заклав основу майбутнього монастиря «Ріґон Таши Чоелінґ» (побудований в 1830 році), який став центром Лінії Ріпа в Тибеті. Дже Пема Дедже Ролпа був визнаний втіленням Ар’я Сале, чоловіка Єше Цоґ’ял, а також еманацією мови Таґшама Нуден Дордже.

Пема Дедже Ролпа зустрів свого майбутнього корінного Ґуру Таґшам Самтен Лінґпа, головного Тертона того часу, і став досконалим держателем традиції Таґшам, «Великого Скарбу Вчень Терма». Він практикував у суворому усамітненні й оволодів баченням, медитацією та поведінкою Трекчо, а також чотирма видіннями Тоґ’ял традиції Великої Досконалості школи Ньїнґма Тибетського Буддизму. Тертон Орґ’єн Самтен Лінґпа, такж відомий як Таґшам Нуден Дордже, зробив його держателем свої численних скарбів Терма. Вчення Таґшам Терма також містять найбільшу за обсягом історію життя Єше Цоґ’ял. Вчення Таґшам беруть свій початок ще з часів, що передують Дже Пема Деже Ролпа та складаються з Циклу Вчень Ньїнґма, які походять від Дакіні Єше Цоґ’ял та її основного чоловіка Ар’я Сале.

Лінія Ріпа розвивалася як спадкова лінія майстрів. В Тибеті традиція процвітала до китайського вторгнення. В монастирі Ріґон Таши Чоелінґ було більш ніж 500 монахів та монахинь, а також громада з десятків тисяч практикуючи та послідовників-мирян. Дикі тварини вільно ходили поміж монастирських центрів, місць для ретритів та печер. В Лінії також представлена аскетична логічна традиція шкіл Ньїнґма та Каґ’ю. Лінія родини Ріпа почалася в ХІІ столітті як спадкова в традиції Баром Каґ’ю, а її нинішня назва міцно утвердилася завдяки Ріпа Пема Деже Ролпа, високо реалізованому йогіну традиції Ньїнґма, чия реалізація та діяльність остаточно утвердили сімейну Лінію Ріпа в традиції Ньїнґма більші ніж 180 років тому.