Бачення та Практики Лінії Ріпа

Вчення Будди зібране в чотирьох рядках: «Відкиньте все зло, вершіть добро; очищення власного розуму – це вчення всіх Будд». Сказано, що з цих віршів, джерела Буддійського вчення, беруть свої витоки різні принципи Буддизму. Таким чином, послання Шак’ямуні було зрозуміле як універсальне вчення, що прийняте ним через лінію спадкоємності та передане його безпосереднім учням, а згодом різним держателям вчення Будди. Задача Лінії Ріпа – представляти Буддійську традицію Тибету, а особливо традицію Ньїнґма Тибетського Буддизму, яка абсолютно достеменна (автентична) та може бути застосована до життя та потреб людства. Сенс в тому, щоб продовжити піднесені наміри та активності минулих великих майстрів Лінії. Лінія Ріпа зберігає та поширює дорогоцінну Дхарму під досконалим керівництвом та добрим покровительством Й. П. Тертона Намкха Дріме Рабджам Рінпоче, його синів та духовних спадкоємців.

Згідно з баченням Лінії Ріпа, кожен практик та послідовник лінії несе відповідальність за передачу, розповсюдження Дхарми на благо всіх живих істот. Таким чином, для того, аби пробудитися від затьмарення невігластва, потрібно розмірковувати про природу «Істини» та «Реальності» шляхом тренування власного розуму. Цю подорож до пробудження можна почати за допомогою широкого циклу вчень нашої лінії, які базуються на прямій практиці вчень Будди. Тут міститься мудрість шкіл Ньїнґма та Каґ’ю, що передана засновником Лінії Ріпа Дже Пема Деджед Ролпа нинішньому 4-му держателю лінії Й. П. Намкха Дріме Рабджаму Рінпоче, його синам та духовним спадкоємцям Дунґсей Тензин Ньіма Рінпоче, Дунґсей Ґ’єтрул Джиґме Рінпоче та Дунґсей Лхунтрул Дечен Ґ’юрме Рінпоче.

Вчення Лінії Ріпа закликають займатися не тільки духовною діяльністю, але й працювати в інтересах інших, щоб приносити суспільну користь. Наприклад, щорічні розширені практики Друбчо та Друбчен проводяться на благо збереження миру та процвітання всіх народів на Землі, особливо в епоху занепаду. Це також допомога окремим особам та громадам, проект Чистої Води, охорона здоров’я (особливо програма боротьби з малярією), освіта та догляд за літніми людьми. Проект «Нові Скарби» в Непалі спрямований на відновлення, збереження, практику та поширення цієї унікальної традиції та названий на честь місця зародження лінії в Тибеті. Методи Лінії Ріпа засновані на здатності та можливостях кожної окремої живої істоти для набуття вищих духовних звершень. Це бачення являється відмінною рисою Лінії Ріпа.

Основні практики традиції Ріпа засновані на вченнях Циклу Таґшам Терма та «Нового Циклу» Його Превелебності Тертона Намкха Дріме Рабджам Рінпоче, отриманих ним через містичні одкровення. Терма «Вчень-Скарбів» – рідкісні та дорогоцінні, їх часто розкривають у снах або в переживаннях яснобачення. Терма надзвичайно сильні та приносять великі благословення, оскільки вони з’являються в точні моменти історії та унікальні для часу, коли їх відкривають. Вони унікальні, оскільки засновані на спадковій лінії передачі, на відміну від більш традиційних ліній реінкарнації та практик. «Вчення-Скарби» є унікальною системою, яка об’єднує чесноти монахів, засновані на Буддійських сутрах з високорозвиненими методами Тантри, які викликають глибоке духовне пробудження та усвідомлення.

Таґшам Нуден Дордже, маючи надзвичайну працездатність, зробив копії відкритих Терма та інструкцій. В Терма Лінії Таґшам особлива увага приділяється практикам Хаяґриви (гнівний прояв аспекту мови всіх Будд) та практикам Єше Цоґ’ял, головної дружини Падмасамбхави. На Заході добре відомі Терма-біографії Єше Цоґ’ял та головної дружини Падмасамбхави в Індії Мандарави. Другий розділ – це практики Ґесара з Лінґа, особливо Терма Ґесара, відкриті нинішнім держателем Лінії Ріпа, Й. П. Тертоном Намкха Дріме Рабджам Рінпоче. Ґесар – бодхісаттва-воїн, цар Лінґа в Східному Тибеті, був еманацією Падмасамбхави. Він відродив тибетську культуру після періоду культурного та духовного варварства, який слідував після правління Ланґдарми, анти-буддійського монарха, що на короткий час привів до занепаду Дхарму в Тибеті. Практики, пісні, розповіді та танці Ґесара з Лінґа підтримуються світськими та монастирськими громадами Ріпа, приносять натхнення та силу навіть в нашу нинішню епоху швидкості та матеріалізму. Отже, Лінія Ріпа робить наголос як на чернецтво, так і на інтеграцію Буддійських вчень з мирськими обов’язками. Традиція містичного «Танцю Лінґа», що зветься «ЛІНҐДРО», заснована на ідеалі духовного воїнства та уособлює об’єднання практики мирян з глибокою духовністю в Лінії Ріпа.